
Tento blog pripravujeme spoločne so študentami na krúžku Moderné technológie v Spojenej škole v Martine a postupne uverejňovať metodiky pre možné využitie materiálov z portálu www.nanoyou.eu .
Pripravte si v škole NANODAY projektový deň o nanotechnológiách.
NANODAY je jednodenný program.
Dopoludňajšie aktivity sú zamerané na predstavenie nanotechnológií a ich možností
Popoludňajšie aktivity sú zamerané na rolové hry.
Časový harmonogram |
Aktivity |
Materiálno-technické vybavenie |
8:30–8:45 |
Privítanie, predstavenie programu projektového dňa |
Počítač, dataprojektor |
8:45–9:30 |
Motivačné video, motivačná prezentácia predstavenie nanotechnológií, nanomateriálov |
Počítač, dataprojektor |
9:30–10:00 |
Čo sú ta nanotechnológie? |
Počítač, dataprojektor, internet, www.nanoyou.eu Interaktívna tabuľa |
10:00–10:15 |
Prestávka |
|
10:15-11:15 |
Práca vo virtuálnom laboratóriu, realizácia vybratých experimentov |
Počítač, dataprojektor, internet, www.nanoyou.eu interaktívna tabuľa, materiály podľa vybratého experimentu |
11:15-12:00 |
1.Workshop: Čo sú to nanotechnológie |
Počítač, dataprojektor, internet,www.nanoyou.eu, interaktívna tabuľa |
12:00-13:00 |
Obed |
|
13:00-13:10 |
Úvod do popoludňajšieho programu |
Pripravené materiály pre rolové hry |
13:10-15:30 |
2.Workshop: Rolové hry |
|
15:30-16:15 |
NANODAY ukončenie, vyhodnotenie |
Skúste to implementáciou modulov do vyučovania všeobecnovzdelávacích a odborných predmetov
Učitelia so môžu vybrať ktorýkoľvek z modulov. Moduly sú vhodné pre blokové vyučovanie v trvaní 90 minút, alebo dve vyučovacie hodiny po 45 minút.
Modul 1: (90minút) – Úvod do nanotechnológií
Časový harmonogram |
Aktivity |
Materiálno-technické vybavenie |
15 minút
|
Video – Nanotechnológie-budúcnosť je tu
|
Video
|
20 minút |
Diskusia na základe obsahu videofilmu, čo sú nanotechnológie, čo vieme o nanotechnológiách |
Inštrukcie učiteľa |
30 minút |
Virtuálny experiment-skupinová práca
Prezentácia výsledkov skupinovej práce – Odpovede na otázky z virtuálneho experimentu |
Počítač, internet – virtuálny experiment |
20 minút |
Workshop: Čo sú nanotechnológie |
Inštrukcie učiteľa |
5 minút |
Zhrnutie |
Modul 2: (90minút) – Úvod do nanotechnológií
Časový harmonogram |
Aktivity |
Materiálno-technické vybavenie |
15 minút |
Video – Motivačné video |
počítač, internet |
40 minút |
Virtuálna hra Stroj času |
počítač, internet |
20 minút |
Workshop: Čo sú to nanotechnológie |
inštrukcie učiteľa |
15 minút |
Zhrnutie |
inštrukcie učiteľa |
Module 3: (90minút) – Úvod do nanotechnológií
Časový harmonogram |
Aktivity |
Materiálno technické vybavenie |
15 minút |
Video – Nanotechnológie budúcnosť je tu |
Video, počítač, internet |
50 minút |
Workshop: Čo sú nanotechnológie |
inštrukcie učiteľa |
15 minút |
Prezentácie skupinovej práce |
inštrukcie učiteľa |
10 minút |
Zhrnutie čo sú nanotechnológie |
inštrukcie učiteľa |
Module 4: (90minút) – ELSA etické aspekty nanotechnológií
Časový harmonogram |
Aktivity |
Materiálno technické vybavenie |
5 minút |
Rolové hry
|
Usmernenie učiteľa |
30 minút |
Príprava študentov na danú tému Každý študent má pridelenú rolu a obhajuje názor z danej pozície |
Počítač – virtualne activity |
20 minút |
Diskusia študentov |
Usmernenie učiteľa |
20 minút |
Práca s portálom, vyjadrenie názorov študentov |
počítač, internet |
15 minút |
Zhrnutie a závery |
|
Modul 5: (90minút) – Experimenty
Časový harmonogram |
Aktivity |
Materiálno-technické vybavenie |
5 minút | Vysvetlenie postupu pre realizáciu experimentu | Materiály pripravené portálom Nanoyou |
50 minút | Realizácia experimentu | Pomôcky a materiály uvedené v príprave pre učiteľa |
20 minutút | Spracovanie pripravených elaborátov a výsledkov pokusov | Pripravené hárky pre žiakov, počítač |
15 minút | Zhrnutie |
Pomôcky projektu NANOYOU pripravené v slovenskom jazyku na www.nanoyou.eu
Plagáty
Pamäťové hry
Základné pojmy nanotechnológií
Rolové hry
Nanosenzory v lekárskej diagnostike
Zlepšenie schopností ľudského mozgu
Nanočastice na zistenie čerstvosti potravín
Návody na experimenty:
Zlatý nanosenzor
Pomôcky pripravené v anglickom jazyku
Práca vo virtuálnom chemickom laboratóriu